دیجیتال به روز

دیجیتال به روز
*بـــا افــتخــار خـــوش آمــدیــد* 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

تبـــادل لینـکــ غیــر فعــال اســـت . مدریــت وبلاگـــــــــــ





نوکیا از دیروز تا فردا

dijitalberooz.LoxBlog.Com

البته این انتقادات در بسیاری از موارد درست هم از آب درآمده‌اند و رشد منفی درآمد و میزان فروش نوکیا در ماه‌های اخیر گواه خوبی برای اثبات این انتقادات هستند. این در حالی است که «استفان الوپ» مدیرعامل این شرکت به استفاده از سیستم‌عامل ویندوز موبایل شرکت مایکروسافت روی آورده است تا بازار موبایل‌های هوشمند را هم از دست نداده و کاربران را راضی نگه دارند.
با این همه اما مدیران نوکیا هنوز امیدوارند بتوانند این شرکت را به روزهای خوب گذشته بازگردانند و به همین دلیل سعی دارند با معرفی محصولات جدید و متنوع و البته نزدیک به سلیقه بازار و مشتریان، سهم از دست رفته خودشان از بازار پر رونق و داغ گوشی‌های موبایل را دوباره به‌دست بیاورند. در همین راستا این شرکت روز چهارشنبه گذشته نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند لومیای خودش را در کنفرانسی در شهر نیویورک معرفی و رونمایی کرد. این مراسم با تمرکز بر معرفی اولین گوشی‌های موبایل مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوزفون 8 این شرکت برگزار شد. در واقع ویندوزفون 8 تنها یک ارتقای نرم‌افزاری ساده نبوده و مستلزم استفاده از سخت‌افزارهای پیشرفته و بهتری از مدل‌های قبلی است. به این ترتیب گوشی‌های موبایل مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوزفون 8 مجهز به نمایشگرهایی با وضوح تصویر بالاتر بوده، از اسلات‌های کارت حافظه microSD بیشتر بهره می‌برند و البته مجهز به تکنولوژی NFC برای پرداخت‌های موبایلی هستند.
با این همه اما این روزها بسیاری از خریداران گوشی‌های موبایل نوکیا به سابقه حضور این شرکت در بازار جهانی موبایل تکیه می‌کنند؛ سابقه‌ای که با معرفی اولین گوشی این شرکت به نام Mobira Talkman در سال 1984 به بازار شکل گرفت. این گوشی بیش از 5 کیلوگرم وزن داشت و با این حال در دسته گوشی‌های موبایل قابل حمل قرار می‌گرفت.
حدود بیست سال بعد این شرکت اولین موبایل‌های هوشمند چند رسانه‌ای خودش را در سال 2005 به بازار معرفی کرد و بالاخره سری گوشی‌های موبایل لومیای این شرکت در سال 2011 برای اولین بار رونمایی شدند. گوشی‌های لومیا در واقع اولین گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوزفون این شرکت بودند.
سیر تحول و تکامل محصولات شرکت بزرگ نوکیا در یک نمودار گرافیکی در وب‌سایت Mashable بررسی شده است که آن را در اینجا می‌بینید.

 



 


 

هدفون رنگارنگ ویژه گوشی‌های لومیا

دنیای‌اقتصاد- بالاخره جدیدترین گوشی‌های شرکت نوکیا در مراسمی در چهاشنبه گذشته معرفی و رونمایی شدند.

به دنبال معرفی این گوشی‌های جدید این شرکت از محصول جدید و مشترکی با همکاری شرکت Monster رونمایی کرده است. این محصول جدید یک هدفون بی‌سیم و حرفه‌ای با نام Purity Pro است که قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
این هدفون بی‌سیم قابلیت پخش استریو را داشته و در رنگ‌های متنوعی طراحی و تولید شده است تا با گوشی‌های رنگارنگ نوکیا لومیا هماهنگ شود. ویژگی جالب این هدفون این است که این دستگاه در کنار امکان بلوتوث از سیستم NFC هم برخوردار است و کاربران می‌توانند با استفاده از NFC و یا سیستم Pairing بلوتوث هدفون خود را به دستگاه مورد نظر متصل کنند. طول عمر باتری این هدفون در هر بار شارژ تا 24 ساعت می‌رسد تا به این ترتیب کاربران محدودیتی از نظر شارژ نداشته باشند. این هدفون همچنین از سیستم فعال حذف نویز هم بهره می‌برد.
بد نیست بدانید که این دو شرکت قبلا هم دو محصول Purity HD و Purity Stereo را به بازار عرضه کرده بودند. قیمت این هدفون جدید و جالب نسبتا بالا است و برای خرید آن باید 300 یورو بپردازید.

 


 

تبلتی سبک برای کاربران نه‌چندان حرفه‌ای

دنیای‌اقتصاد- شرکت Huawei به‌تازگی تبلت جدید مدل MediaPad 7 خودش را به بازار معرفی کرده است. این تبلت آخرین مدل از سری تبلت‌های این شرکت در بازار است که قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

این محصول مجهز به پردازنده Cortex A8 است که با سرعت 2/1 گیگاهرتز کار می‌کند. نمایشگر 7 اینچی این تبلت از نوع IPS بوده و تصاویر را با وضوح 600 در 1024 پیکسل برای کاربرانش پخش می‌کند. این تبلت مجهز به امکانات ارتباطی مانند 3G، Wi-Fi، MMS و بلوتوث نسخه 3 بوده و از یک پورت microUSB 2.0 برای اتصال به دستگاه‌های دیگر بهره می‌برد. دوربین پشتی این تبلت وضوح 2/3 مگاپیکسلی داشته و وب کم جلویی آن تصاویر را با وضوح 3/0 مگاپیکسل برای استفاده در حالت ویدئو کنفرانس ضبط و ذخیره می‌کند.
طراحی باریک و سبک این تبلت 370 گرمی مکالمه تلفنی با آن و جابه‌جایی آن را برای کاربرانش ساده می‌کند. این تبلت مجهز به حافظه داخلی 8 گیگابایتی بوده و امکان ارتقای حافظه تا 32 گیگابایت را از طریق کارت‌های حافظه microSD هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این تبلت مبتنی بر نسخه ساندویچ بستنی سیستم‌عامل آندروید بوده و قرار است از اواخر ماه سپتامبر به صورت عمومی ابتدا به بازار کشورهای آسیایی عرضه شود و به فروش عمومی برسد.


 

مانیتورهای با کیفیت و پروژکتور قابل حمل

دنیای‌اقتصاد- شرکت Asus که در سال‌های اخیر به صورت پررنگ فعال‌تری در بازار محصولات دیجیتال ظاهر شده است، به‌تازگی در نمایشگاه IFA برلین هم محصولات متنوعی را به بازار معرفی و رونمایی کرده است.

dijitalberooz.LoxBlog.Com

در میان تبلت‌ها، نوت‌بوک‌ها و اولترابوک‌ها دو مانیتور جدید از این شرکت در نمایشگاه خودنمایی می‌کردند. این مانیتورها که مبتنی بر تکنولوژی IPS هستند، با مدل‌های Designo MX239H در اندازه 23 اینچ و Designo MX279H در اندازه 27 اینچ معرفی شده‌اند.
طبق اعلام شرکت Asus این مانیتورها دارای زاویه دید 178 درجه هستند که یکی از امکانات همیشگی پنل‌های IPS به حساب می‌آید. کیفیت تولید رنگ‌ها در این دو مانیتور به خاطر مجهز بودن به پنل باکیفیت، نسبتا بالا است.


ضخامت مانیتور 23 اینچ تنها 5/14 میلیمتر و ضخامت مدل 27 اینچ 5/17 میلیمتر است. هر دو این محصولات دارای 2 پورت HDMI هستند. وضوح تصویر مدل 27 اینچ 2560 در 1440 پیکسل بوده و این وضوح تصویر در مدل 23 اینچ به 1920 در 1080 پیکسل می‌رسد.
در کنار ضخامت کم، قاب دور این صفحه نمایش هم بسیار نازک است و این موضوع برای کسانی که از چند مانیتور می‌خواهند استفاده کنند بسیار جلب توجه خواهد کرد. نکته جالب توجه دیگر درباره این مانیتورهای جدید استفاده از سیستم صوتی حرفه‌ای Bang & Olufsen ICEpower است.
محصول جدید دیگر این شرکت ویدئو پروژکتور قابل حمل مدل B1 است. این پروژکتور از نوع LED بوده و حداکثر شدت روشنایی تصاویر آن به 500 انسی لومن می‌رسد.
این دستگاه قابلیت نمایش تصاویر تا حداکثر اندازه 51 اینچ را داشته و از یک کارتخوان سازگاری با کارت‌های حافظه SD هم بهره می‌برد. این ویدئو پروژکتور قابل حمل تصاویر را با وضوحی طبیعی به نمایش گذاشته و فایل‌های مختلف را بدون نیاز به کامپیوتر به همراه سیستم صوتیSonicMaster Audio Technology پخش و اجرا می‌کند.

 



 

14 میلیون ایرانی با جی پی آر اس در اینترنت هستند

براساس آمارهاي ارائه شده در سال 90 بخش مهمي از دسترسي كاربران به فضاي مجازي از طريق GPRS (اينترنت تلفن‌هاي همراه) صورت گرفته است.

dijitalberooz.LoxBlog.Com

نگاهي گذرا به آمار كاربران روش‌هاي مختلف اتصال به اينترنت گوياي آن است كه سال گذشته مردم بيش از همه از شيوه GPRS براي اتصال به اينترنت بهره برده‌اند و پس از آن به ترتيب دايال آپ، فيبر نوري، ADSL و درنهايت وايمكس ساير شيوه‌هاي استفاده شده براي ورود به دنياي مجازي بوده‌اند.
حدود 32 ميليون و 696 هزار كاربر در سال 90 وارد فضاي مجازي شده‌اند و ضريب نفوذ اينترنت كشور حدود 23/43 درصد تخمين زده شده است كه در اين ميان سهم كاربراني كه با GPRS وارد اينترنت شده‌اند به مراتب بيش از كاربران ساير روش‌ها است.
بنابر آمار ارائه شده از سوي مركز مديريت توسعه ملي اينترنت (متما) در سال 90 حدود هفت ميليون نفر از كاربران كشور از شيوه سنتي دايال‌آپ براي اتصال به اينترنت بهره‌ برده‌اند و حدود 17/9 درصد از اين جمعيت از اين شيوه استفاده كرده‌اند. اما اينترنت پرسرعت يا همان ADSL كه اخبار متعددي مبني بر رشد چشمگير آن ارائه شده نيز طي اين سال حدود چهار و نيم ميليون كاربر را جذب خود كرده و حدود 6 درصد از كل اتصالات به دنياي مجازي را در برگرفته است.
با اين وجود محبوب‌ترين شيوه اتصال به اينترنت در ميان كاربران از طريق تلفن‌هاي همراه بوده است و GPRS با بيش از 14 ميليون و 250 هزار كاربر حدود 85/18 درصد از اتصالات كشور را به خود اختصاص داده است.
شيوه اتصال با وايمكس هم با بيش از 867 هزار كاربر حدود 15/1 درصد از مجموع اتصالات فضاي مجازي را در برگرفته و پس از آن اتصال از طريق فيبرنوري با بيش از شش ميليون كاربر حدود 07/8 درصد از مجموع اتصالات را به خود اختصاص داده است.


 

کامپیوترهایی با طرح لویی شانزدهم

یک طراح و سرمایه‌دار فرانسوی به نام «ژورژز چیریتا» با الهام از کارهای هنری و دستی دوره‌های مربوط به لویی پانزدهم و شانزدهم، طرح‌های جالبی برای کامپیوترهای شخصی ابداع کرده است. او در حال حاضر سه طرح خاص را به ثبت رسانده است و با گروهی از همکارانش در کارگاهی در ملون در جنوب پاریس در حال کار روی آنها و ساخت این کامپیوترهای لوکس هستند. او و همکارانش معتقدند این کامپیوترهای لوکس و متفاوت احتمالا از طرف خانواده پادشاهان و نجیب‌زادگان با استقبال رو به رو می‌شوند.



 

 

 


 

نكات مهم براي افزايش سرعت و طول عمر گوشي‌

سخت‌افزار گوشي‌هاي تلفن همراه بسيار ظريف و حساس است و در صورت بي‌توجهي به آن‌ به سادگي خراب شده و مشكل پيدا مي‌كند و باعث مي‌شود كه قسمت نرم‌افزاري گوشي هم مشكل پيدا كند.

براي افزايش سرعت و طول عمر گوشي تلفن همراه رعايت چند نكته مي‌تواند كمك‌كننده باشد. هيچ‌گاه از پس‌زمينه متحرك براي گوشي استفاده نكنيد، زيرا در آن صورت پردازنده گوشي (هرچند قدرتمند باشد) مجبور مي‌شود به صورت مداوم كار كند و همين باعث فرسودگي زودهنگام و كاهش سرعت عمل گوشي مي‌شود.
به طور مداوم و با فاصله زماني كم بازي‌ها و برنامه‌هاي سنگين را بر روي گوشي خود اجرا نكنيد و به آن فرصت استراحت بدهيد. هر دو هفته يك‌بار يا هر 10 روز يكبار يك بازي يا برنامه سنگين را برروي گوشي خود به مدت حدود 20- 15- 10 دقيقه اجرا كنيد تا تلفن همراه در حداكثر فشار باشد اين كار باعث مي‌شود پردازنده گوشي شما تنبل بار نيايد.
گوشي خود را لاي پنبه نگه نداريد! (منظور از نظر نرم افزاري است) يعني اينكه آن را تحت فشار بگذاريد. البته فقط گاهي اين كار را بكنيد. هنگامي كه شارژ باتري كم است
(مثلا 6 درصد) با آن كارهاي سنگين انجام ندهيد و از اجراي بازي يا نرم افزارهاي سنگين يا روشن كردن دوربين خودداري كنيد. بر اساس اطلاعات نشريه ارتباطات، تلفن همراه خود را مدت زيادي برروي يك حالت ثابت مثلا روي يك عكس، روشن قرار ندهيد چون باعث آسيب ديدن صفحه نمايش مي‌شود. حتي‌الامكان از تمام تلفن همراه با وسايل فلزي و مغناطيسي و كارت‌هاي هوشمند جلوگيري كنيد. تلفن همراه خود را مدت زمان زيادي در مقابل نور خورشيد قرار ندهيد، زيرا باعث آسيب ديدن صفحه نمايش خواهد شد. حافظه با ارزش گوشي را با نصب برنامه‌هايي كه برايتان كاربرد آن چناني ندارد و ضروري نيست اشغال نكنيد. اين مورد در مورد پيامك‌ها هم صدق مي‌كند؛ پيامك‌هايي را كه به دردتان نمي‌خورد، حذف كنيد. حافظه Cash گوشي خود را مديريت كنيد و موارد اضافي را از روي آن پاك كنيد.


dijitalberooz.LoxBlog.Com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 18 شهريور 1391برچسب:, ] [ 1:44 ] [ مهــــدی یوسفیـــان ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

خــوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 3
بازدید کل : 16672
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

کد آیکن نوار آدرس


بامبی